1394-04-26 11:32
1480
0
17713
لحظات پایانی وداع با ماه رمضان از زبان دانش آموزان گلستانی؛

ماه تمرین بندگی تمام شده حالا نوبت امتحان است

انگار همین دیروز بود که برحلول هلال ماه مهمانی خدا سلام گفتیم وبه مهمانی ماه خوبی ها وارد شدیم...انگار همین دیروز بود که برای قرآن بر سر گرفتن، نوای الغوث و الهی العفو شبهای قدر بر دیگری پیشی می گرفتیم.

 به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، این روزها که ساعات و دقایق این ضیافت الهی رو به پایان است حس عجیبی پیدا می کنی، حسی دوگانه، خوشحالی یک ماه روزه داری سرمستت می کند و دل نگران از اینکه آیا این روزها و این اشک ها مقبول درگاه حق گشته است؟

حالا فردا عید است و باید برحلول هلال ماه شوال سلام بگوییم که امتحان یک ماه بندگی در پیش داریم.

رمضان آغازی برای فصلی نو در زندگی است 

mirkarimiiii

فاطمه میرکریمی دانش آموز دبیرستان ایمان می گوید: ماه رمضان، ماه خوبی ها، نعمت ها و فضیلت هاست، ماهی که درهای رحمت به روی بندگان باز است و شیطان از این همه خوبی به ستوه می آید.

این که هر کسی درهر لحظه می تواند از اعماق وجودبا خدا صحبت کندو نجواهای شبانه را با اشک آذین ببخشد و این شروعی است برای آغاز فصلی نو و آمادگی برای بندگی درماه های دیگر.

رمضان ماه دوستی ها و مودت هاست، زمانی که گرسنگی چندین ساعت امان از آدم می برد به فکر کسانی می افتی که ۱۲ ماه سال را اینگونه اند و کسی به سراغشان نمی رود ، در این ماه همه سعی می کنند هرطور که می شود به نیازمندان کمک کنند و این نزول نعمت است و به راستی باید برای تمام شدن ۳۰ روز برکت مغموم بود.

حواسمان باشد در طول سال لغزشی نکنیم

4153

علی صفری دانش آموز کردکویی که سال دیگر به سن تکلیف می رسد اما از امسال شروع به روزه گرفتن کرده فرازهایی از دعای وداع امام سجاد (ع) با ماه رمضان را برایمان می خواند، بدرود ای بزرگترین ماه خداوند وای عید اولیای خدا، بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها، بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی، بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم، و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.

او ادامه می دهد: ماه رمضان افضل ماه هاست، ماهی که در آن نوای بک یاالله بلند می شود و هرکس در خلوتگاه خود بدون خجالت از تنها برآورده کننده، حاجات خود را می طلبند، مویه می کنند و سه شب نورانی را برای کارنامه یکساله خود تاصبح احیا می کنند، استغفار می کنند و الهی العفو می گویند تا حضرت ولی عصر برای امضاء اعمال حضور یابند.

این دانش آموز می گوید: ماه با برکت رمضان اگرچه شاید تمام می شود اما باید حواسمان باشد که در طول سال لغزشی پیدا نکنیم، از افترا بپرهیزیم ، نیرنگ، دروغ، تزویر وغیبت را از زندگی هایمان حذف کنیم و همه ماه ها را ماه رمضان بدانیم.

از اینکه ماه سراسر خوبی  تمام می شود، ناراحتم

IMG 8469

فاطمه زهرا مهدوی دانش آموز سال سوم دبستان است که از احساسش در این روزهای پایانی می گوید: وقتی که برای اولین بار روزه گرفتم بسیار هیجان زده بودم و شوق داشتم که دیگر روزه گرفتن بر من واجب شده و من بزرگ شدم .

او ادامه داد: این یک ماه روزه داری بسیار زیبا گذشت ، گرسنه می شدم ، تشنه بودم اما می دانستم و امیدوار بودم که خداوند بهای بزرگترین برای من درنظر گرفته است و ثوابی فروان و بهشتی زیبا بر من هدیه خواهد داد.

این دانش آموز گلستانی افزود:از اینکه این ماه سراسر خوبی دارد تمام می شود، ناراحتم اما خوشحالم که خدایم از من راضی خواهد بود، پدر و مادرم بخاطر انجام دادن دستور خداوند مرا بیشتر دوست خواهند داشت و همین راضی بودن آنان خوشحالی ام را دوچندان می کند.

رمضان ماه تولدی دوباره کسب معرفت و جدایی از منیت هاست

احسان ملکی فرهنگی گلستانی می گوید: حلول ماه رمضان با خوشحالی بودو فیض بردن پای سخنرانی علما لذت بخش.

یک ماه روزه داری و کسب فیض آنقدر گرانقدر است که از تمام شدن ماه خوبی ها ناراحت باشی و همچنان امیدوار به ماه رمضان آینده که توفیق کسب شود تا باردیگر به تزکیه نفس و زدودن گناه بپردازیم.

این فرهنگی گلستانی ادامه داد: ماه رمضان ماه تولدی دوباره است و کسب معرفت و جدایی از منیت ها، یکی شدن بادیگران و یتیم نوازی که مولایمان حضرت امیر المومنین به آن شهره است.

دلم برای ربنای افطاری ها و تیک تاک لحظه اذان تنگ می شود

taj-go 10

زهرا حاج محمد علی دانش آموز سال ششم دبستان شاهد که سومین سال روزه گرفتن خود را تجربه می کند می گوید: امیدوارم معرفت و روحانیتی که در این یک ماه کسب کرده ام، از بین نرود.

او می گوید: دلم برای دعا های سحر تنگ می شود و برای بیدار ماندن تا صبح که مبادا نماز بیدار نشوم و از نماز اول وقت باز بمانم، دلم برای ربنای افطاری ها و تیک تاک لحظه های اذان تنگ می شود.

این دانش آموز گرگانی ادامه می دهد : زمان افطار که می شد و آن معنویت و لذت دعا در زمان اذان آنقدر زیباست که نمی توان با لذت های دیگر عوض کردو مشتاقانه به ماه رمضان دیگر فکر می کنم و دعا می کنم همه سالم و سلامت باشند تا بتوانند باردیگر این همه فضیلت را تجربه کنند.

یک ماه مهمان خدا بودن باعث دگر گونی است

حسین مومنی راد دانش آموز گلستانی می گوید: دومین سال اس که روزه ببه من واجب شده و سختی های روزه را چشیده ام اما دلتنگی عمیقی در روزهای پایانی بر من وارد شده است.

در این یک ماه به خالق خودم غبطه می خوردم که چقدر با عطوفت و رحیم است و بر خودم نهیب می زنم چرا فقط ۳۰ روز ، چرا یکماه نزدیکی به خداوند متعال، یازده ماه ماه گناه می کنی اما خداوند تورا می بخشد و یک ماه به تو فرصت خوب بودن می دهد و این یعنی مهربانی و لطف خداوند.

این دانش آموز گلستانی می گوید: یک ماه مهمان خدا بودن باعث دگر گونی است وامید به یازده ماه خوب ماندن از خداوند بلند مرتبه رادارم.

آری یک ماه عادت کردیم به بندگی، عادت کردیم  که دعا هایمان برای مستمندان و نیازمندان باشد؛ تازه دلمان به سحرهای با معرفت  انس گرفته بود و ربنا را از ته وجودمان بر لب جاری می کردیم که با رویت هلال ماه شوال می گویند، تمرین بندگی ات تمام شده و حالا یادزده ماه ماه فرصت داری که در دنیا امتحانت را خوب پس بدهی و باتقوا شوی.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.